Op die pad in Suid-Afrika; Nederlandstalige groepsreis

- Nederlandstalig - Kaap de Goede Hoop - Tafelberg - Wijn proeven in Stellenbosch - Safari in de Westkaap - Struisvogelboerderij - Tsitsikamma - Safari in Kruger Park - Panorama Route

Bus°15 dagen vanaf €2.670,00 p.p.

OMSCHRIJVING

Reizen door Zuid-Afrika is overweldigend, met prachtige landschappen, boeiende cultuur en historie en natuurlijk de wilde dieren. Reis met ons mee tijdens deze 15-daagse groepsreis met Nederlands/Afrikaans sprekende gids en ontdek deze bijzondere bestemming!
We starten in Kaapstad, reizen via de beroemde Garden Route, vliegen vervolgens naar het noorden en gaan daar op safari!

We verblijven in goede hotels en lodges, ontbijt en diner is inbegrepen en we gaan op safari in open jeeps.

DE ROUTE

Vertrekdata:

Dag 1: Vlucht naar Kaapstad

We vliegen vanaf Amsterdam via Londen naar Kaapstad, waar we de volgende dag aan zullen komen.

Dag 2: Aankomst Kaapstad

In de ochtend komen we aan in Kaapstad en ontmoeten we onze ervaren Nederlands/Afrikaans sprekende reisleider. We hebben de tijd om geld te pinnen of te wisselen voordat we naar het centrum van Kaapstad vertrekken. Na het inchecken en opfrissen in ons hotel rijden we naar de voet van de beroemde Tafelberg die we met de kabelbaan op zullen gaan. Vanaf boven genieten we van een prachtig uitzicht over de stad en de oceaan! Mocht de Tafelberg vanwege het slechte weer niet open zijn, zal er een stadsrondrit in de plaats komen. Overnachting: Inn on the Square of gelijkwaardig

Dag 3: Kaap de Goede Hoop

Vandaag trekken we erop uit en bezoeken we het Kaaps schiereiland. We rijden via de mooie route via Chapman's Peak naar Houtbaai, waar we een boottocht maken naar Seal Island en de zeehonden kunnen bewonderen. Vervolgens rijden we verder naar het zuiden naar Kaap de Goede Hoop. Hier kunnen we een foto stop maken bij het iconische bord voordat we wat vrije tijd hebben om rond te lopen in het park. Op onze terugweg stoppen we bij Boulders Beach in Simons Town, waar we de bijzondere pinguïn kolonie kunnen zien. Overnachting: Inn on the Square of gelijkwaardig

Dag 4: Wijn proeven in Stellenbosch

De wijnen van Zuid-Afrika worden steeds populairder dus kan een wijnproeverij in één van de bekende wijnhuizen van de Westkaap natuurlijk niet ontbreken in deze reis! Ook bezoeken we het Afrikaans Taal Monument en is er de tijd om zelf rond te lopen in het historische centrum van Stellenbosch, waar u onder meer het Stellenbosch Museum kunt bezoeken (optioneel) of een kijkje kunt nemen in Oom Samie se Winkel. Overnachting: Spier Hotel & Spa of gelijkwaardig

Dag 5: Op safari in de Westkaap

We laten de wijnlanden achter ons en rijden naar Albertinia, waar we in de mooie Garden Route Game Lodge zullen verblijven. Hier zullen we voor het eerst op safari gaan! Een ervaren ranger neemt ons mee in een open jeep en helpt ons bij het spotten van de wilde dieren. We brengen ook een bezoek aan het reptielen centrum. 's Avonds horen we voor het eerst de geluiden van de bush! Overnachting: Garden Route Game Lodge of gelijkwaardig

Dag 6: via Mosselbaai naar Oudtshoorn

De eerste stop vandaag is Mosselbaai, een kustplaatsje waar we Diaz Museum bezoeken en een replica kunnen tien van het eerste Portugese schip dat rond de Kaap vaarde. Nabij het museum staat ook 'de oude postboom', het eerste postkantoor van Zuid-Afrika. In de middag komen we aan in onze lodge in Oudtshoorn. Overnachting: De Zeekoe of gelijkwaardig

Dag 7: de hoogtepunten van Oudtshoorn

Een vol maar leuk programma vandaag! Oudtshoorn staat bekend om de vele struisvogelboerderijen en wordt niet voor niets de 'verenhoofdstad' genoemd. We bezoeken een werkende struisvogelboerderij waar we alles leren over deze merkwaardige vogels en hun gigantische eieren. Daarna brengen we een bezoek aan de Cango Grotten waar we stalagmieten en stalactieten kunnen bewonderen. We rijden vervolgens via de spectaculaire Swartbergpas, één van de mooiste bergpassen van Zuid-Afrika. We eindigen de dag bij 'Kobus se Gat' waar we genieten van een heerlijke traditionele maaltijd! Overnachting: De Zeekoe of gelijkwaardig

Dag 8: de Tuinroute via Knysna naar Tsitsikamma

Één van de hoogtepunten in Zuid-Afrika is volgens velen de beroemde Tuinroute en vandaag rijden wij er een stukje van. Vanuit Oudtshoorn reizen we naar Knysna, een gezellig dorpje aan de kust waar we de middag door zullen brengen. Slenter langs de winkeltjes, geniet van het strand of ga met de boot naar het Featherbed Nature Reserve (optioneel) waar u door de prachtige natuur wandelt. We eindigen de reis bij een mooie lodge nabij Stormsrivier. Overnachting: Tsitsikamma Lodge of gelijkwaardig

Dag 9: Tsitsikamma Nationaal Park

In deze omgeving vinden we het Tsitsikamma Nationaal Park, het oudste kustpark van Zuid-Afrika dat zicht bijna 80 kilometer uitstrekt langs de Indische Oceaan. Hier komen het regenwoud en de oceaan op een mooie manier samen en wandelen we tussen de hoge bomen en steile rotswanden. Na ons bezoek aan het park rijden we door naar Port Elizabeth waar de middag vrij te besteden is. Overnachting: Ibhayi Lodge of gelijkwaardig

Dag 10: Vlucht van Port Elizabeth naar Johannesburg

Vanuit Port Elizabeth vliegen we vroeg in de ochtend naar Johannesburg in het noorden van Zuid-Afrika. Hier vandaan rijden we al richting het Kruger Nationaal Park en komen we in de namiddag aan in Witrivier, een rustig Zuid-Afrikaans dorp, waar we warm welkom worden geheten door gastvrouw Lucille. Overnachting: Stille Woning Guesthouse of gelijkwaardig

Dag 11: op safari in het Kruger Park

Zonder een safari in wellicht het meest bekende wildpark ter wereld is deze reis natuurlijk niet compleet en dus trekken we er een hele dag op uit om in een jeep op zoek te gaan naar de wilde dieren in het Kruger Nationaal Park! Met een beetje geluk spotten we vandaag de 'big five': olifant, leeuw, neushoorn, buffel en luipaard. Ook de andere mooie dieren zoals giraf, zebra, cheetah en impala kunnen we tegenkomen. Na een enerverende dag kunnen we 's avonds onze ervaringen delen rondom het kampvuur in de lodge. Overnachting: Shalati Kruger Lodge of gelijkwaardig

Dag 12: Wandelen in de bush

Al vroeg in de ochtend trekken we de wandelschoenen aan en neemt een ranger ons mee op een zogenaamde bush walk! We leren over de verschillende planten en kleine dieren maar hebben ook de kans om wat groter wild tegen te komen, een spannende beleving! Na de wandelsafari genieten we van het ontbijt. De rest van de dag kunnen we ontspannen aan het zwembad van de lodge. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om nog een safari per jeep in het Manyeleti reservaat te maken (optioneel). Overnachting: Shalati Kruger Lodge of gelijkwaardig

Dag 13: de Panorama Route

We vertrekken wederom vroeg vandaag want we hebben een flinke rit voor de boeg. We rijden 'die andere beroemde route', de Panorama Route. De Panorama Route is eigenlijk een verzameling van diverse natuurlijke hoogtepunten zoals de Blyde River Canyon en de kolkgaten van Bourkes Luck Potholes. Ook bezoeken we de drie rondavels en hebben we bij mooi weer een fantastisch uitzicht bij Gods' Window! Laat in de middag komen we aan bij onze lodge in een privé natuurreservaat in de buurt van Pretoria. Overnachting: Zebra Country Lodge of gelijkwaardig

Dag 14: Terugvlucht

Helaas is onze laatste dag in Zuid-Afrika is alweer aangebroken. We brengen een bezoek aan Pretoria, dat in de lente prachtig paars gekleurd is door de vele Jacaranda bomen. We bezoeken Church Square waar een aantal mooie gebouwen uit de 19e eeuw staan. Ook bezoeken we het bekende Voortrekker Monument dat werd opgericht ter herinnering aan de grote trek van blanke pioniers. Vanaf de Union Buildings hebben we mooi uitzicht over de stad en de omliggende tuinen. Na ons bezoek aan Pretoria rijden we naar de luchthaven van Johannesburg waar we afscheid nemen van de reisleider. 's Avonds vliegen we terug naar huis.

Dag 15: Thuiskomst

's Ochtends komen we aan in Londen en stappen we over op de vlucht naar Amsterdam. Éénmaal aangekomen op Schiphol zit ons avontuur er op.